Het afbraakbeleid van dit klote kabinet wil ik niet meer!

Mijn ouders hadden een spaarpot in de keuken staan, ja, zo een met gleuven. Gas, water, electra, huur, huishouden, overigen. Meer smaken waren er niet.

Ik heb een bankrekening, daar moet ik voor betalen. Voor het pasje, voor de transactiekosten, bankkosten noemt men dit. Ik heb er niet om gevraagd, maar moet er wel voor dokken. Stel je voor dat de bank te weinig winst maakt.. graaien noem ik het.

Mijn vader kwam met een bruin papieren loonzakje thuis en verdeelde het geld keurig over de vakken in de spaarpot. Het was overzichtelijk, en mijn ouders wisten precies waar ze aan toe waren. Niemand kon zomaar een graai uit de huishoudpot doen. In tegenstelling tot vandaag de dag, waar je absoluut je digitale bankrekening flink in de gaten moet houden.

Allereerst heb ik er niet om gevraagd alles via internet, digitaal en dus onveilig, te regelen Het stapeltje acceptgirokaarten was een behoorlijk stuk overzichtelijker. Daar ging je nog voor zitten, borg je op in mappen. Tegenwoordig lijkt alles vanzelf te gaan, alles digitaal en vrij onoverzichtelijk. Er wordt vanuit gegaan dat iedereen internet heeft, een pc bezit en wegwijs is op het digitale net. Helaas voor veel ouderen, visueel of lichamelijk beperkte mensen gaat dit niet op, alsmede voor degenen die hun internet rekening niet meer kunnen voldoen.  Zoek het maar uit lijkt de boodschap steeds meer te zeggen. U moet leren participeren! LEES VERDER

This entry was posted in CrisisNL and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Het afbraakbeleid van dit klote kabinet wil ik niet meer!

  1. anton50 says:

    “Geld word door krediet in omloop gebracht”
    Om het wat geloofwaardiger te maken moet eerst eens je spelling in de gaten houden. Kom op, laat het anders eerst checken door iemand.
    “Geld WORDT door krediet.. etc….”

  2. anton50 says:

    verder helemaal mee eens overigens!

Leave a Reply

