MH17: Open brief aan Mark Rutte

Onderstaande brief is geschreven door Hans Hakkenbroek naar aanleiding van het neerschieten van vlucht MH17 afgelopen week

Mark,

Ik zag je net op televisie tijdens een persconferentie. Je lijkt me een aardige vent en je doet erg je best. Dat zie ik aan je. Je lijdt mee met de nabestaanden van de moord op bijna 300 mensen. Het verdriet is op je gezicht te lezen.

In vredestijd ben je een goeie vent. Maar nu is het oorlogstijd, Mark. Want als er 195 landgenoten naar beneden worden geschoten, noem je dat oorlog. En geen vergissing. Of terroristische actie. Dan twijfel je niet aan de bedoeling van de daders. Onschuldige burgers op weg naar hun vakantieadres of conferentie neerschieten, dat doe je expres.

Dus Mark, ik richt me nu maar tot jou. Want naar wie zou ik me anders moeten richten ? Het waren deze woorden, die je net gebruikte. Je vertelde, dat je het Russische schorem had gebeld. Ene Poetin, hoofd van een bandietenbende. Want tot wie zou je je anders moeten richten ? En je had indringend met hem gesproken. Wat geweldig, dat zo’n aardige vent als jij ook laat zien, dat je indringend met een stuk tuig kan spreken. Want tot wie anders moet je je richten ? En het is goed, dat je je best doet. LEES VERDER!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

