Waarom zijn die sharia schreeuwers niet te vertrouwen?

Ten eerste omdat ze het willen opleggen en daar gaat het al mis. Om deze reden alleen al, zou ik deze mensen helemaal niets toevertrouwen, laat staan dat ze in een positie zouden komen waar ‘macht’ bij komt kijken.

Ten tweede omdat ik er van overtuigd ben dat ze weinig van de sharia begrijpen. Ze denken dat sharia een islamitische staat/ kalifaat, islamitische regering met een islamitische wetgeving betekent. Dit is een grove fout en dat leg ik straks uit.

ShariaTen derde: ze denken dat ‘sharia’ op zichzelf de problemen van mensen zal oplossen en ze geloven heilig dat een islamitische staat opeens een betere land gaat worden dan andere landen. Dit noem ik dus wishful thinking. Ook dit leg ik zo tussendoor in mijn onderstaande betoog uit.De vraag is: waar komen dit soort gedachten vandaan? Dit voortvloeit uit de gedachte dat God boven iedereen staat en dat Hij beter weet wat slecht en goed is voor mensen. Dus is de conclusie dat God’s wet de oplossing is voor de problemen van de mensheid… Klinkt logisch right? Maar… Lees verder en geef je mening Waarom zijn die sharia schreeuwers niet te vertrouwen? | CC Artikels & Opinies.

This entry was posted in Buitenland and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Waarom zijn die sharia schreeuwers niet te vertrouwen?

  1. faridje says:

    Ondanks ik van mening ben dat de Sharia standaard normen en waarden (die wij ook hebben geaccepteerd) herbergt en een goede richtlijn is voor een menselijk bestaan, ben ik óók van mening dat de Sharia niet past in het Westen en als zodanig niet “door de strot” geduwd kan worden.

    Zo vind ik ook dat “democratie” niet door de strot van het Midden-Oosten geduwd kan worden!

Leave a Reply

